Uśmiech Świata Press Photo =)

Zdjęcie Roku 2009 =)
      (zdj: a.)

    Spośród wszystkich zdjęć zrobionych w miejscach, w których byłam, wybrałam swoje ulubione. Oczywiście nie ja je zrobiłam. Uzasadnienie jest proste: podoba mi się! (Jak to miło być panią swojego bloga i o wszystkim decydować, jak się chce ;-p). Tak więc lubię to zdjęcie i to właściwie wystarczyłoby jako wytłumaczenie, ale dodam jeszcze: za kolor, ujęcie, światło,  nastrój, ostrość i pięknie rozmyty drugi plan. I za oryginalność w wyborze fotografowanego przedmiotu...=). A dla Autora, który upierał się, że nie można temu zdjęciu nadać symbolicznego znaczenia...
  Metaforyczne znaczenie zamieszczonego zdjęcia:
  1. Metafora Przemijania. Suchy kwiat i śnieg, który stopnieje. Czego chcieć więcej..=).
  2. Metafora symbiozy Życia i Śmierci. Usychająca roślina, jako symbol odejścia i śnieg - woda, odwieczny symbol życia.
  3. Metafora Kruchości ludzkiego istnienia. Znika, jak życie rośliny, która nie może być wiecznie zielona. 
  4. Metafora Głębi. To co najsłabsze i z pozoru najmniej atrakcyjne (suchy badyl), może kryć w sobie piękno (kryształki śniegu) =).
  5. Metafora Siły. Nawet przytłoczona ciężarem mokrego śniegu roślina nie ugina się pod jego ciężarem."Idź wyprostowany..." jak pisał Herbert ;-).
  6. Metafora Spleenu. Tego chyba nie trzeba wyjaśniać.Kolor, nastrój, pochylenie rośliny... (Patrz symbolika Młodej Polski).
Mam wymyślać dalej??? =)

6 komentarzy:

  1. No piękne - i zdjęcie i symbolika. Ja poproszę jeszcze z 5 znaczeń. Koniecznie przynajmniej tyle.
    Chyba Autor nie zna Twoich możliwości w wymyślaniu... :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaszalałaś ;) Ładne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Panie B. jak Pan zrobi takie ładne zdjęcie, to wymyślę dla Pana nawet 20 metaforycznych znaczeń ok? =P

    OdpowiedzUsuń
  4. Droga P.
    Twoje możliwości intelektualne mają niezwykłą moc - nawet Szopen zza grobu się odezwał :D
    Cóż, moja zatwardziałość powstrzymuje mię nieco, ale te 20 metaforycznych znaczeń niezwykle kusi...
    Pomyślę nad tym zdjęciem, jeszcze tylko jakbym wiedział więcej coś o tym, łatwiej byłoby go zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No proszę, proszę - zdjęcie profilowe zmienione iii...
    Szacuneczek ;)
    Gdyby jednak trochę się przypatrzyć, to jest tam wiele różnych ciekawych...

    OdpowiedzUsuń
  6. Wcześniejsze zdjęcie profilowe jest zdecydowanie moim faworytem (faworytką :)
    Chociaż to też jest ładne, tamto miało jeszcze to "coś" :D

    OdpowiedzUsuń